donderdag 24 januari 2019

Zullen we Brussel opdoeken?

Windmolen, Tulpen, Bollen, Bloembollen, Tulp, Lente

Gisteren was ik weer eens te gast bij Omroep Flevoland voor het radiopanel 'Dwars op de Week' op de woensdagmiddag. Een van de onderwerpen was, voel je je Flevolander, Nederlander of Europeaan? Dit alles in het kader van de komende verkiezingen voor de Provinciale Staten.
Ik voelde me niks, eerlijk gezegd. De locatie waar je je bevindt, is dat de maatstaf? En die laatste... Europeaan.

Als ik ergens een hekel aan heb zijn het de zakkenvullers in dat verdoemde Brussel. Afgezien van de exorbitante salarissen en bonussen die de dames en heren opstrijken heeft iedereen last van hun hersenspinsels. En dat zijn er al wat geweest hoor. Zo hebben deze Dagobert Duckjes zich al eens gebogen over de vraag 'hoe sterk mag een stofzuiger zuigen?' of de meest irritante... de wetgeving op cookies.

Ben ik nou echt de enige die zich stoort aan al die popup schermen wanneer je weer eens een website bezoekt dat men cookies wil plaatsen? Nou en? Doe ik dat niet krijg ik een niet goed functionerende website voor mijn kiezen. Zoals ik al opmerkte, die meldingen hebben de hoogste irritatiegraad bij mij gehaald. Maar terug naar de vraag van Omroep Flevoland.

Natuurlijk hou ik van mijn stad Almere en vind ik Flevoland mooi. Maar daarom ben ik nog geen Almeerder of Flevolander in hart en nieren. Dan ben ik eigenlijk meer een mensenmens met liefde voor de hele wereld. En daarbuiten! Want wie zegt me dat we alleen zijn?

Heb je dan geen hekel aan iets of iemand? Ja, aan oneerlijke mensen die anderen schade toebrengen, of groepen straattuig dat met 16 man 1 jongen aanvallen. Vaak komen die uit een bepaalde bevolkingsgroep, maar we zijn inmiddels zo ver dat we dat eigenlijk niet meer mogen zeggen.
Maar goed, wie of wat je bent blijkt dus invloed te hebben op wat je gaat stemmen.
En dan hebben we het over de Provinciale Staten. Het hele jaar door zijn die, voor mij althans, onzichtbaar geweest en nu moet ik er op stemmen. Ik weet in alle onschuld niet eens wat ze doen en of ik daar 'last' van heb. En nee, ik heb de tijd en de zin niet om me daarin te gaan verdiepen.
Zo tijd voor een bakkie koffie... en oh, doe er maar zo'n cookie bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten