zaterdag 2 februari 2019

I have a dream




Iedere succescoach zal het je vertellen, jaag je dromen na. Nu heb ik er een waar ik het nog nooit over heb gehad. Mijn droom is om een groot pand in Almere te bemachtigen en die vol te hangen met duurzame en groene schilderijen. Denk bijvoorbeeld aan de 'Vaas met 15 zonnebloemen' van Vincent van Gogh, schilderijen van tuinen, ach je begrijpt me wel. En als tegen die tijd de gemeenteraad en college zijn afgeschaft zie ik een afdeling voor me met schilderijen gemaakt van het pluche van de stoelen. Zijn we nog circulair bezig ook nog.

Maar dan moet er nog veel gebeuren. Ik dacht er aan om het vast 'Louvre Holland' te noemen. Niet dat er enige connectie met het Louvre is, maar het bekt goed en zet mensen op het verkeerde been. In de aanloop naar de realisatie is besloten er een stichting van te maken. Je weet wel zo'n stichting zonder winstoogmerk en oh ja, een ANBI status. Uiteraard zal ik dan bezoldigd worden als directeur en (dure) adviseur. Ja, we komen er zo wel.

Uiteraard moet er nog het een en ander uitgezocht worden. Zo moet er een haalbaarheidsonderzoek komen, eigenlijk geen haalbaarheidsonderzoek want we zijn natuurlijk op de achtergrond al druk bezig. Meer een onderzoek naar de juiste locatie zeg maar. Via wat vriendjes moet dat kunnen voor zo'n 5 ton. Als we dat nou aan de gemeente vragen, die hebben toch geld zat, kunnen we gelijk een poging doen 10 miljoen los te peuteren. Snappen toch niet waar ze mee bezig zijn en je kan ze makkelijk zand in de ogen strooien. Dat heeft het verleden al uitgewezen. Denk je dat ik er mee weg zou komen?

Geen idee, maar het zit goed in elkaar toch? Weet je wat het leukste is aan dit verhaal?
Wijzig 'Louvre' in 'Eden' en het verhaal krijgt ineens een heel andere lading. Voorlopig zal ik het hierbij houden. Ja, het is eens een kort blog, sorry. Maar ik kan de braakneigingen niet meer bedwingen. Tot volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten