donderdag 21 maart 2019

Het vlammetje dooft

Onlangs was ik het belerende vingertje van Facebook vrienden op Facebook zo zat, dat ik besloot 48 uur op zwart te gaan. Twee dagen géén Facebook. Maar wat gebeurde er na die twee dagen?

Heb er lang over nagedacht. Tijdens die twee dagen werd er niet om de zoveel minuten op de smartphone gekeken, werd ik rustiger en begon zelfs weer een boek te lezen. Wat een verademing. Via andere kanaal kreeg ik ineens een bericht door dat de Gemeente Almere schaamteloos een club vrijwilligers aan het promoten was die hielpen bij problemen, advies gaven etc. Juist dat wat ik met mijn bedrijf al jaren deed. Eerder de Gemeente al eens aangesproken over de gesubsidieerde broodroof door De Schoor. En nu ging de gemeente het zelf doen? Ik was er klaar mee.
Het vechten tegen rechtsongelijkheid gaat je niet in de koude kleren zitten en zet toch geen zoden aan de dijk, zeker niet in het arrogante Almere.

Als kleine zelfstandige is het zo vrijwel niet meer te doen te overleven. En dat komt hard aan. Uit al mijn berichten valt tussen de regels door te lezen dat we aan het einde van ons Latijn zijn. Er is nog een buffer voor zo'n 4 maanden en dan moet ik mijn bank gaan vertellen dat we de hypotheek waarschijnlijk niet meer kunnen opbrengen. En dan laat de overheid je vallen. Bedankt, u kunt wel gaan.

Het maakte het besluit makkelijker, het vlammetje is nu snel aan het doven. Vrienden en die zich zo noemen, mijn Facebook gaat blijvend op zwart!
Dat is te zeggen, het prive account. Moet het wel aanhouden voor de zakelijke pagina's van Persbureau Almere, PC Prive Support en Open Coffee Almere. Voorlopig blijven WhatsApp, Instagram en Messenger nog wel actief. De kans is groot dat ik overstap op Telegram of Signal.
Stap nu over op Twitter en LinkedIn, ben wel een beetje klaar met dat Facebook.
En mis je me echt? Ik ben nog altijd te bellen of te mailen. Zo, en nu weer de vacatures nakijken of er wat leuks bij zit, moet weer structureel geld binnen komen. Bedankt voor alles en het gaat jullie goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten