woensdag 8 januari 2014

Soms is een vraag erg intrigerend...

Waarom wordt pas verteld hoe je was, als persoon, vriend, contact of anderzijds, wanneer je overleden bent en in je kist ligt te wachten op de dingen die komen gaan?
Is het niet veel interessanter om te vernemen welk beeld men over je heeft wanneer dat nog je ego kan strelen of je de kans biedt nog wat te veranderen. 

De vraag kwam op tijdens een gesprek dat ik vandaag had en sinds dat gesprek laat het me niet los. Vreemd genoeg ben ik altijd wat introvert geweest en acteerde graag op de achtergrond. Sinds de komst van Social Media is dat gaan veranderen. Ik geef me vaak bloot en stel me daardoor kwetsbaar op. Dat bracht het ter sprake vandaag, hoe ziet men mij als persoon of professional?

Best wel spannend om zoiets in de groep te gooien. Zeker wanneer ik merk dat mijn naam vaker valt dan dat ik me bewust ben. Regelmatig resulteert dat in leuke ontmoetingen. "He, jij bent toch Henk Struik?"
Meer dan eens blijkt het een persoon te zijn die ik tot dat moment nog nooit ontmoet heb. Vreemd genoeg was mijn reactie nooit, "oh, welk beeld heeft u dan van mij..?" Toch wel eens belangrijk om NU te vragen.

Wil je reageren? Dat kan op dit blog of anders via mail, hstruik@gmail.com Ik ben benieuwd.
Het geeft iedereen dan de mogelijkheid om het eens over iets anders te hebben tijdens de uitvaart.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten