dinsdag 31 januari 2017

Het kan altijd erger

Verbazingwekkend toch, hoe zichzelf professional noemende organisaties zo slecht communiceren. Ik mag er graag over schrijven dus wil het ook nu niet nalaten. Ik verbaas me slechts, ben benieuwd hoe jij, als gewaardeerde lezer, hierop reageert.

We zijn voor onze dochter Sharon al jarenlang op zoek naar een passende woonvorm. Dat leverde al de nodige blogs op. Vooral het jaar in Poort werd nogal een deceptie. Maar we geven niet op. Een van de bekendste woonvormen is Paladijn in Almere Buiten. Net als Poort een ouderinitiatief.
Na de ellende in Poort richten we onze hoop op Paladijn, vandaar dat Wil op 2 september 2014 een simpel mailtje naar Paladijn stuurt voor een afspraak voor informatie en het bespreken van de mogelijkheden. Het blijft enige tijd stil.

Dan ineens op 13 december 2015(!!) ineens een reactie. De mail was aan de "aandacht ontsnapt". Er komt geen afspraak want er zijn momenteel geen plaatsingsmogelijkheden. Wel kan Sharon op een wachtlijst gezet worden. Maar we willen helemaal niet op een wachtlijst voor we weten hoe het daar aan toe gaat. Een mail beantwoorden na een jaar schenkt nou niet echt vertrouwen, nietwaar.

Aan het opnemen op de wachtlijst zijn administratiekosten verbonden. Slechts €7,50, maar toch? Er zou een factuur volgen. Ho stop, wacht even.... dus je vraagt alleen informatie, moet dan een jaar wachten op een reactie om te horen dat men geen tijd wil vrijmaken als ouderinitiatief om lotgenoten (ja, wij zijn ook ouders van een kind met een beperking) te informeren maar hengelt wel een wachtlijst vol?

Weer een jaar later ontvangen we op 9 januari 2017 (!!) de bewuste factuur. Dat doet zelfs Wil ontvlammen en geloof me daar heb je heel wat voor nodig. Er is geen toestemming gegeven Sharon op de wachtlijst te zetten, ook de gevraagde informatie hiervoor is nooit afgegeven. Toch blijkt ze ingeschreven en moeten we €7,50 betalen voor iets dat we niet hebben gevraagd. In haar onschuld had Wil het geld al overgemaakt. De brief om dat retour te zenden gaat morgen de deur uit. Nee, niet per mail. Bij die club duurt het namelijk een jaar voor je antwoord krijgt.

19 januari stuurt Wil een mail met dit hele relaas en de vragen over de niet aangevraagde inschrijving, het ontbreken van onze toestemming en de benodigde informatie. Ze zit nog op antwoord te wachten.

Voor mij hoeft Paladijn niet meer, wat een arrogantie en gebrek aan respect voor lotgenoten. Gaat het nou weer alleen maar om geld.

We hebben inmiddels besloten te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om een eigen initiatief te gaan starten. Er komt dus vast een vervolg op.

Mensen die me kennen weten dat ik me aardig heb weten in te houden tijdens het schrijven van dit blog. Mijn cardioloog kan trots op me zijn.

3 opmerkingen:

  1. Ik zeg: DOEN (eigen initiatief). Ik denk dat er veel mensen verbaasd zullen zijn dat het anders kan en er meer kan als het niet commercieel is. Wegwezen met de mensen die zich niet druk maken om niet geleverde zorg "omdat het toch hun geld niet is". Ik hoop dat het jullie lukt, en als je hulp nodig hebt.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga eens in gesprek met John Aleman, zijn initiatief wordt eindelijk na 8 jaar omarmd!Een definitief vervolg voor als je na 3 jaar (maximale tijd) uit je leerproject Zelfstandig wonen wordt geknikkerd, dan moet je "het" toch kunnen. Ja, maar waar?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan toch maar naar Drenthe verhuizen? De mentaliteit hierin is vele malen beter dan in het (vroeger) zo mooie Almere.
    Hier is het heel normaal dat er gezorgd wordt....

    BeantwoordenVerwijderen